dinsdag 5 mei 2009

'Spontaan' (mid)dagje Efteling!

Morgen moet ik weer naar school na een hele leuke week vakantie gehad te hebben! Straks nog even naar bevrijdingspop in haarlem, dan vroeg naar mijn bedje en dan morgen weer hard aan het werk. Ik heb best wel veel gedaan in de vakantie, maar eigenlijk helemaal niet uitgeslapen. En al helemaal niet vorige week maandag. De eerste dag van mijn vakantie.

...

Komtie;

...

Op de eerste bewuste zondag van mijn vakantie bleef ik 's avonds bij mijn vriend; Patrick; slapen. Hartstikke leuk en gezellig. Eerst nog even buiten zitten met z'n vrienden en daarna lekker slapen. We hadden nog totaal geen plannen voor de volgende maandag en ik was al vroeg wakker. Ja, ook echt vroeg, namelijk om 7 uur. Patrick werd om half 8 wakker en ging maar even tv kijken. Om 8 uur werd ik ruw aan mijn schouder getrokken en riep meneer heel enthousiast: 'Judith! Judith! Judith! Laten we naar de Efteling gaan!' Maar hij bedoelde het als een grap. Ik zei daarom heel serieus; 'Oké! Waarom niet?' Daar werd hij wel even stil van, maar met een uurtje zaten we in de trein. Daarvoor nog op zijn scooter langs mijn huis gereden om wat geld op te halen en daarna naar de Albert Heijn om de kortingskaarten te halen. Vervolgens de trein van 09:16 uur gepakt. Normaal gesproken reis je er in 2,5 uur heen met de trein. Nou, het is ons gelukt om er 4,5 uur over te doen! Nou oke, ik moet niet overdrijven, 4 uur en een kwartier. Het ging namelijk fout in rotterdam, toen de trein stil stond. Er was een ongeluk gebeurd richting Dordrecht en uiteraard moesten wij dóór dordrecht om bij Tilburg te komen. Dus wij stapte in rotterdam uit en gingen wat rond vragen. Uiteindelijk werd ons verteld dat we beter niet op de volgende trein konden wachten, want dat kon nog wel wat uurtjes duren. Dus moesten we maar weer terug naar Utrecht, van Utrecht naar Den Bosch en van Den Bosch naar Tilburg. We baalde er allebei wel erg van. Want we zouden er hierdoor 2 uur langer over doen! Maarja, gelukkig zei Patrick: 'Wat er ook gebeurd, ik wil nu gewoon naar de efteling. Dus we gaan gewoon door!' Dus hebben we allebei een glimlach opgezet en zijn we met volle enthousiasme in de volgende trein naar Utrecht gestapt. Daar zitten nog meer mensen die saggerijnig waren dat het zo fout gelopen was en dat ze om moest rijden. Maar dat maakte ons niet uit, want, WIJ GINGEN NAAR DE EFTELING! Uiteindelijk in Utrecht de trein naar Den-Bosch gepakt. Dankzij mij hadden we de trein van 10:21 uur gemist natuurlijk. Want ik geloofde niet dat er van perron 15 een trein ging. Patrick beweerde van wel en rende heel snel naar perron 15. En jahoor, wie had er uiteraard weer gelijk? Altijd de jongens weer heah? We kwamen aan op het perron en de deuren gingen dicht. Dus moesten we maar weer wachten op de volgende trein van 10:38 uur. Die trein hebben we niet gemist en hiermee kwamen we aan in Den-Bosch. Vorig jaar ben ik ook naar de efteling geweest en herkende dit station. Want vanuit Den-Bosch rijd er een speciale efteling bus! Dus dat betekende, DAT WE ER BIJNA WAREN! We liepen naar de bushaltes. Mijn geluk kon niet meer stuk! Ik zag op het bordje dat er nog een bus vertrok om 12:15 uur. Ik keek op mijn horloge en zag dat het 12:10 was! Wij blij. Maar, de bus kwam natuurlijk niet. Ik keek nog een keertje goed op het bordje, en zag dat er bij 12:15 uur een B stond. En natuurlijk betekende die B dat die bus van 12:15 uur alleen in juli en augustus reed. Wat dus betekende dat er geen speciale efteling bus meer reed. Wij naar de service balie en daar werd ons verteld dat we lijn 173 (volgens mij was het 173) konden nemen. Die bus zou vertrekken om 12:31 uur en zou er wel iets langer over doen maar wij dachten dat dat nog wel mee zou vallen en namen die bus. Na 10 minuten gewacht te hebben op die bus kwam die er dan eindelijk aan. Super blij waren we toen die bus eindelijk weg reed, want nu waren we er toch echt bijna? We dachten de efteling al te ruiken. De hele ochtend had de zon geschenen, toen ik dat tegen Patrick zei kwam het 2 minuten later met bakken uit de lucht. Voortaan maar afkloppen als je iets zegt, ja toch? De irritatie liep bij ons steeds meer op, want er waren toch wel heel erg veel bushaltes waar de bus stopte en hij ging toch door gewone woonwijken in plaats van over de snelweg. Om 1 uur wilde ik er toch wel zijn, maar uiteindelijk kwam de bus bij de efteling aan om 5 voor half 2. Heel snel hebben we de parkeergarage doorgerent en om half 2 stonden we binnen! Want gelukkig stond er op dat tijdstip geen rij. Het park zou om 6 uur dicht gaan, maar in die 4,5 uur hebben wij ons prima vermaakt! Het was een perfecte dag en het was onwijs gezellig. Op de terugweg hebben we gelukkig niet meer hoeven wachten en waren we zo thuis.

Zoals wij al zeiden; de efteling was gewoon een afsluiting van de hele reis.

De dag was perfect. Net zoals die lieve jongen..

Vandaag 4 maandjes samen. En ben nog steeds trots.

Liefs! Xxx

2 opmerkingen:

LA zei

geweldig juud!

Just me zei

Hahaha, I agree, echt geweldig!
xxxx