woensdag 10 december 2008

Milkshake!?

Hoe belangrijk is een milkshake voor ons. Inderdaad. Niet zo heel erg belangrijk. Het is geen middel van bestaan waarmee het "leven en dood" op het spel staat. Ofzoiets. Je snapt me wel denk. Maar voor zwervers is dat het zeker wel! En dan vraag jij je nu natuurlijk af hoe ik daar nou ineens bij kom. Ik heb inderdaad soms rare manieren van denken. Maar dit was toch echt wel een redelijke manier van denken. Want ik had net gym met mijn klas bij de klimmuren. Dat is helemaal in haarlem-noord, boven de Vomar. Daar gingenen we op de fiets heen en dat is aardig een stukje fietsen vanuit het coornhert lyceum. Maar dat even terzijde. Joeke, Elise en ik hadden trek in de McDonald's. Nouja, niet in de Mc zelf natuurlijk, maar ik wilde wel graag een McKroket. En ja, dat om 11 uur 's ochtends. Valt wel mee toch? En wij dachten, als we nou snel terug naar school toe gaan, dan kunnen we snel nog even wat te eten halen. Dus wij waren voor de Mac, keken naar binnen en dachten alledrie: "oh, het is rustig." Meestal is het handig om dat soort gedachten meteen af te kloppen. Ik doe dat nooit natuurlijk, want ik ben niet bijgelovig. Maar op het moment dat we dat dachten, kwamen er, ik denk in totaal, 3 brugklassen aangerend, die allemaal eventjes een patatje kwamen halen. Ik moest eerder denken aan van die bussen met allemaal Chinesen en Japanners bij de bloemencorso. Dat ze allemaal een foto moeten hebben van elke tulp/bloem die er die dag te vinden is. Nou, al deze bruggers wilden allemaal een patatje. En het liefst niet allemaal één, maar neehoor, ook nog even een milkshake erbij. Hier begint dus het verhaal van de milkshake..

Wij stonden rustig te wachten op onze McKrokant (Joeke en ik) en de McChicken (Elise), nadat we flink hadden voorgedrongen. Want onze les was eigenlijk al begonnen. Daarom ben ik nu ook te laat, maar dat doet er nu even niet toe. Wij stonden dus te wachten op ons eten. Komt de vrouw eraan met een milkshake om aan een jongetje te geven. Ze roept: "AARDBEIENMILKSHAKE!" Op dat moment kwam er een man binnengelopen, pakte de milkshake uit haar hand. De vrouw dacht: "hee, die is niet van hem!" Maar de man was te snel en pakte hem uit haar handen. Waardoor de deksel eraf vloog en de hele/halve inhoud over de jas van Elise en op de grond viel. Vervolgens liep de man weer rustig naar buiten en renden alle bruggers naar buiten om naar die zwerver te gaan kijken. Dat is ook zo interessant zo'n zwerver. Dat jongetje van wie eigenlijk die milkshake was, hoorde je ook niet meer over die milkshake. Maar hoe belangrijk kan een milkshake zijn!

Gelukkig kregen wij even later ons eten, en fietste we later door de regen dat ding op te eten en waren we dus te laat in de les. Maar dat doet er niet toe. Zoals ik net ook al zei.

Ik ga maar weer even wat doen. Joeke wilde mijn geschiedenis overschrijven? Maar volgens mij heeft ze al een schrift van iemand anders.

Oké.

Liefs.

Geen opmerkingen: