dinsdag 18 november 2008

Leraren aan de staking?!

Jawel. Morgen gaan ze toch echt staken. En waarvoor? Ach, voor een lagere werkdruk ofzoiets? Ach, mij maakt het weinig uit. Het maakt me wél uit dat ik morgen vrij ben! Heerlijk is dat zo'n lekker dagje vrij. Niet iedere leerling heeft dat, en eigenlijk heb ik ook geen vrij. Maar ik heb deze hele week 40 minuten rooster. En aangezien ik het eerste uur alleen Duits heb. Ja, waarom zou ik dan mijn hele uitslaapritme verstoren, door 40 MINUTEN (!!) Duits.

Dus heb ik mijn moeder zover gekregen om mij ziek te melden. Ook niet helemaal door het vriendelijk te vragen. Zoals je het eigenlijk hóórt te vragen. Het ging eerder zo, ik kwam terug van dansen..

"Mama, je moet me morgen even ziekmelden voor school!"
"Oh, en waarom? Dacht het toch even niet."
"Maar de leraren gaan staken, en al mijn leraren gaan staken, behalve mijn Duitslerares! Ik ga toch echt niet voor 40 minuten naar school."
"Nee Judith, je gaat maar gewoon."
"MAAR MAMA... (blablablabla).
*10 minuten verder*
"Nou voor uit dan maar Judith. Ik bel je school wel op dat ik het inderdaad onnodig vind om jou voor 40 minuten naar school te laten gaan."


Zo krijg ik dat soort dingen altijd voor elkaar. Maarja, soms vind ik het ook wel dom dat ik dan zo loop te zeuren bij haar. Maar wat wil ik dan? Morgen niet uitslapen, niet dingen voor mezelf doen, en dan lekker bij Duits zitten? ... Nee, dan maar zeuren.

Máár.. Zoals ik al zei, met een vrije dag bedoel ik dus; een hele dag voor mezelf, iedereen is werken, en gewoon, ja, VRIJE TIJD, uitslapen, MSN'en, even géén huiswerk! Maar van mijn moeder moet ik mijn dag "nuttig besteden." En dat verstaat zij dus onder: Schoonmaken, boodschappen doen, huiswerk maken.. En eigenlijk waren mijn plannen om met Lisa naar de bioscoop te gaan.. Nou, dat was dus het leuke ideetje.

Als ik het toch even over Lisa heb?? Lisa had vandaag een opdracht gekregen voor geschiedenis. Daarbij moest ze een film kijken uit de jaren kruik. Of eigenlijk uit de jaren die nog voor de jaren kruik waren. Al weet ik niet precies wannéér de jaren kruik waren. Maar het klinkt in ieder geval ver genoeg om bij die film even extra nadruk te leggen op de oudheid ervan.
Nou goed, die film die stamde dus uit de jaren kruik (oftewel, uit 1959). En natuurlijk, wij moesten stad en land afzoeken, voor zo'n kutfilm! Eerst bij de bieb, hadden ze hem niet. Dat verwacht je toch wel van de bibliotheek!? Nou, blijkbaar verkeerd verwacht. Bij videoland in hillegom, was hij al verhuurd. Ze hadden maar één exemplaar natuurlijk. Daarna zijn we als een gek naar Nieuw-vennep gefietst. En daar gebeurde eigenlijk nog het meest stomste.

"Mevrouw? Heeft u misschien de film Ben-Hur?"
"Ja, ik zal even in de computer kijken voor je.. (even later).. Hij staat daar bij de speelfilms" Dus wij gingen dat hele rek afzoeken (en ja, dat waren veel films), naar die kutfilm. En hij stond er natuurlijk niet tussen. Wij weer terug naar die vrouw;
"Hij staat er niet tussen"
"Niet? Oh.. Dan hebben we hem niet meer, dan zijn ze vergeten hem uit het systeem te halen"..

FIJN. Leuk. Denk je dan. Dat is niet leuk. Vervolgens had Lisa haar moeder opgebeld, die had naar heemstede gebeld, naar videoland. En ook daar hadden ze hem niet meer. In Lisse vervolgens ook niet. En uiteindelijk had ik rond kwart voor 6 een gillende Lisa aan de telefoon. Ze hadden de film gevonden hoor..

En wel helemáááál..

In haarlem-oost..

Leuk, geschiedenis. Zo begin je nog meer van dát vak te houden.

Gvd.

Gelukkig gaat dat bij mij morgen niet door, want ik ben lekker vrij!


Liefss.. Xx

2 opmerkingen:

Just me zei

Vet gemeen. Iedereen is vrij en wie zit er tot half 3 @ school?!



Great.



Enjoy your day darling!

Anoniem zei

Hallo!! We hadden ook nog naar sassenheim gebelt ja! Haha, nee grapje, nou, eigenlijk niet, maar je snapt wat ik bedoel. En weetje... we moesten daar zo inschrijven om die film te huren.. krijgen we geen pasje... maar moesten we een vingerafdruk late maken!!:P WHAHA, op zo'n stom klipperend apparaatje, dat mn vinger aant 'lezen' is. Naja, t was weer erg komisch allemaal, want de tomtom stuurde ons ook nog het fietspad op (wat we niet hebben gedaan of cours..XD)
Kusjee.