zaterdag 15 november 2008

Tot in de late/vroege uurtjes.

Ik denk dat de meesten mensen onder ons wel eens het gevoel hebben dat ze niet kunnen slapen. Of dat ze het wel kúnnen, maar dat ze er gewoon geen zin in hebben. Omdat er bepaalde dingen nog niet goed genoeg zijn afgerond van de dag. Of dat er dingen zijn gebeurd, waarbij je liever een beste vriend/vriendin over wil hebben, maar dat dat dan niet kan, omdat je bang bent dat je iemand onnodig wakker belt. Al is dat bij mij niet het geval, want ik kom net terug van de training, en ik weet dat iedereen ongeveer nu pas in zijn bed ligt. Dus ik zou iedereen nog kunnen bellen. Maar dan alsnog, doe ik het niet.

Ook denk ik dat er nu wel een paar kleine kindjes in Nederland wakker liggen, omdat ze zenuwachtig zijn voor sinterklaas. Dat ze weer cadeautjes krijgen. Leuk is dat altijd. Je schoen zetten enz. Ik hoop dat de sint er dit jaar bij mij ook weer eens wat in doet.

Maar nog even om terug te komen over dat onderwerp dat je niet kan slapen. Ik heb op dit moment even zo'n momentje. Mijn bedje ligt opengeslagen, dus ik kan er zo in gaan liggen. Ik heb zelfs mijn pyama al aan en mijn wekker voor morgenochtend is ook al gezet. Maar ik heb er gewoon geen zin in. Lastig is dat. Want als ik straks mijn ogen dicht doe, is het weer morgen. Eigenlijk, als je naar de tijd kijkt, is het al morgen. Mijn klok springt nu op precies 1:00 uur. Soms denk ik er wel eens aan om gewoon een hele nacht wakker te gaan liggen. En dan de hele tijd naar je plafond te staren en na denken. Maar vaak is 1. dat mijn plafond er altijd hetzelfde uit blijft zien. Ook als die nacht daarvoor en die nacht daarvoor, daarvoor en daarvoor. En 2. soms is het wel eens zo dat je gedachtes ook opraken. Dan weet je niet meer waarover je moet denken en wat je nu weer moet gaan verzinnen. Daar word ik wel eens zo moe van, dat ik dan vanzelf in slaap val.

Maar even over op de dag van vandaag. Mijn dag was leuk! Alleen het eerste uur, dat was drama. En jahoor, daar had ik zowel mijn drama proefwerk. Die 35 blz. lang was om te leren, met alleen maar lappen tekst. Dat ik nog wel dacht: "dat doe ik wel even." Achteraf heb ik het één keer doorgelezen. En was het vanochtend ook allemaal weer vergeten. Dus eigenlijk was dat doorlezen ook alleen maar weer verspilde moeite.

Dat was even mijn geklaag over vandaag. School ging verder wel aardig. Heb weer lekker gelachen met Elise, Naomi, Joeke, Erik en Jelle. Leuke klasgenoten zijn dat. Dan gaan je lesuren lekker zo snel voorbij. En dus, was het ook weer sneller 10 over 2, dat mijn laatste bel ging en dat ik fijn weekend kon gaan vieren!

Ik was nog niet eens thuis en Lisa belde alweer op. "Wij gaan zo toch nog naar dorp?" "Ja, dat was wel het plan ja" "Okay, moet ik naar jou toe komen?" "Nee, ik kom wel naar jou toe"
En om kwart over 3 stond ik bij Lisa voor haar deur. Natuurlijk was dat weer erg gezellig, en heb ik in dorp weer een paar leuke oorbellen gescoort! Daarna wilde ik pinnen. Want we wilden een Vietnamese Loempia halen (hééééééérlijk). Maar toen ik mijn pinpas in de pinautomaat deed en dat ding wijs maakte dat ik 10 euro wilde pinnen. Stond er "U heeft uw dagverspilling overschreden" (volgens mij was het alleen niet dagverspilling, Lisa weet het vast nog wel wat het wel was, maar daar heb ik nu weinig aan). Dus wij moesten daar hard om lachen, en zo heb ik mezelf even belachelijk lopen maken over hoe weinig geld ik verdien, en hoeveel ik uitgeef. Gelukkig stond er daarboven nog "Uw saldo is te laag". En aangezien ik 2 rekeningen heb, maakte ik me er verder niet al te veel zorgen om.

Toen we eindelijk onze Vietnamese Loempia hadden, en ik er lekker van zat te genieten. Zei Lisa ineens: "Ohnee! Je saus loopt van je Loempia!" Ze pakte mijn hand met die Loempia, nam een flinke lik van MIJN Loempia.. en wég was mijn saus. Nou, dat doe ik dus ook nooit meer. Hahaha. (Lisa, je weet dat ik er om gelachen heb, en je weet dat je dit niet persoonlijk op moet vatten).

Daarna heb ik mijn pizza van Dr. Oetke met salami bij mij thuis opgehaald, en hem bij Lisa in de oven gestopt! Waar ik vervolgens languit op de bank neer plofte en zat te schelden op de afstandsbediening van hun tv, want ik wist niet hoe dat (klote) ding werkte. Zo heb ik Lisa overgehaald om de tv voor mij aan te zetten. Want ik was moe, had hanger, en wilde gewoon de tv aan hebben. Nou dat lukte haar wel gelukkig. Toen "wakker worden op vakantie" op tv was, was ik weer helemaal te genieten. Grappig is dat programma.

Nog voor het eten, bij mij thuis. Begon Lisa ineens over die nieuwe president van Amerika. Obama (sorry voor als ik het fout schrijf). Ze zei: "WEETJE, WEETJE, WEETJE, WEETJE?? WIE DE NIEUWE PRESIDENT VAN AMERIKA IS?".. Ik stond haar met grote ogen aan te kijken en dacht bij mezelf: "nee toch?" En jahoor, ze begon te springen en riep heel hard: "OBAMA!!" Toen dacht ik bijmezelf: "je deed toch vwo?" Daarna kwamen we erachter dat je zijn naam op allerlei verschillende manieren uit kon spreken. Dat moet je horen, dat kan ik niet zo typend uitleggen.

Vervolgens op de badminton, hadden Manon, Angela, Lisa en ik de grootste lol. Angela zei: "Dit kan je niet typen in een blog, hier moet je bij zijn."
En dat is voor mij weer een reden om mijn blog nu te stoppen, hem na te lezen op fouten, hem daarna natuurlijk nog heel veel verbeteren, en dan lekker mijn bed in te duiken.

Ik denk dat ik mijn slaap nu wel inmiddels kan gebruiken.

En oja, morgen naar de zaak met Maaike, Laura en Kim! Maar daar vertel ik morgen meer over.


Slaap lekker.

Liefss.. Xx

1 opmerking:

Just me zei

Ja maar kijk. Je moest erbij zijn, want 't was eigenlijk ook helemaal niet grappig. En als ik ga typen:

"Ik stond op het punt te serveren en ik hoorde Manon ineens iets brabbelen. Dus ik serveer en kijk met een raar hoofd naar achter en schiet in de lach. "Wat zei JIJ nou?!" Dan zegt Manon "Ja, jij schraapte je keel ofzo, dus ik zei geachte dames en heren". "Oooh,' zei ik toen. "Ik dacht dat je zei, je moet naar achter serveren".

Kijk, niet grappig. Maar toen wel.

Snapje?"

Ik hou van jou.
Liefs!